قالیباف : مردم به فضاسازی های بی ربط برخی افراد توجه نکنند
دکتر محمد باقر قالیباف
مرد عمل و اندیشه

دکتر محمد باقر قالیباف در مراسم بهره برداری  ۱۰ کیلومتر از تندروهای بزرگراه آزادگان با بیان این مطلب اظهار کرد: خطاب من در اینجا مردم نیستند، چرا که خدا را شکر مردم قضاوت درست و منطقی کرده و تذکر، نصیحت و انتقاد به جا انجام می دهند که با تمام وجود آن را فهمیده و حفظ می کنیم.خطابم آن عده معدودی هستند که بعضا قضاوت عجولانه کرده ، حرف غیر منطقی زده و می گویند معلوم نیست در شهرداری چه می کنند.

وی افزود: نحوه کار در شهرداری آنقدر روشن است که در آن حوزه حرفی نمی زنند مردم و عزیزان شورای شهر نیز کارها را رصد کرده و می بینند که کارها با خرد جمعی، تلاش همگانی و فرهنگ جهادی در همه ابعاد فرهنگی ، اجتماعی ، عمرانی،  فنی خدماتی و غیره پیش می رود و این بحث ها خریداری نداشته که در آن سمپاشی کنند.

شهردار تهران اظهار کرد: اما بعضا می شنویم که گفته می شود پروژه ها غیر فنی و گران پیش می رود و معلوم نیست اجرای آنها ضرورت دارد یا نه. پروژه ها نیز در وقت تعیین شده به اتمام می رسند برای همین در خصوص زمان پایان آن نمی توانند اظهار نظر کنند اما بحث قیمت و مسائل فنی را پیش می کشند.

قالیباف با تاکید بر اینکه مردم به این موضوعات توجه نکنند گفت: همانند نیروی انتظامی در شهردای تهران نیز سه اصل سرعت، دقت و صحت را دنبال کردیم و در هر سه پاسخگو هستیم. صحت در اینکه قیمت تمام شده پروژه از بعد اقتصادی و سلامت کار شفاف و قابل رسیدگی باشد و معلوم باشد قیمت تمام شده پروژه چقدر است .

قالیباف با اشاره به برخی فضاسازی های بی ربط خاطرنشان ساخت: مسائلی عنوان می کنند که مثلا هزار میلیارد تومان پروژه به دو هزار میلیارد تبدیل شده و مطرح می شود که چرا هزینه دو برابر شده و پول را به چه کسی داده اید که بخورد.پروژه های عمرانی قیر، میلگرد و سیمان دارد وقتی میلگرد ۸۰۰ تومانی دو هزار و ۲۰۰ تومان می شود نباید از من سئوال کنید که علتش چیست.بلکه از مسئولش بپرسید که چرا از این قیمت به این قیمت رسیده است.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه این را برای مردم نمی گویم بلکه برای کسانی می گویم که سمپاشی می کنند ، افزود: مردم ما فهیم هستند و خدا هم ذره ذره مسائل را می بیند.وقتی گفتند تونل توحید را باید چند روز دیگر پرکنید من پاسخ دادم ما عرضه کندن داریم نه پر کردن تونل ، هر کس که خواست بیاید تونل را پر کند.

قالیباف با بیان اینکه به طور حتم در کارمان نقص وجود دارد و ممکن است اشکالاتی رخ بدهد ، گفت: در شهرداری پیاده رو می سازیم اما مدتی بعد اداره برق برای انشعابات برق پیاده راه ساخته شده را می کند. این ها مشکلات ساختاری است که امیدوارم مدیریت یکپارچه شکل بگیرد تا مسائل حل شود.

شهردار تهران افزود: کارها مطلق نبوده و نسبی است و باید کارها را با بقیه کشورهای پیشرفته دنیا قیاس کنید. بعضی می گویند زمان در اجرای پروژه مهم نیست در صورتی که زمان مهم است چرا که وقت مردم ارزش دارد وقتی اتوبانی زودتر احداث می شود بنزین کمتری مصرف شده و تلفات مالی و جانی کمتری رخ می دهد. همانطور که مسائل فنی و قیمت تمام شده مهم است زمان نیز اهمیت دارد ؛ چرا که اگر اتوبانی را زودتر ساخته بودیم به جای میلگرد دوهزار و ۲۰۰ تومانی میلگرد ۸۰۰ تومانی می خریدیم .

شهردار تهران افزود: در پروژه های دولتی مسئولان پروژه بازنشسته می شوند اما پروژه هنوز تمام نشده است .

قالیباف با تاکید بر اینکه در انجام اقدامات شهرداری پیوست نیاز سنجی و اولویت بندی داریم، خاطرنشان ساخت: شرق تهران از  غرب آن کم برخوردارتر است ، همانگونه که جنوب شهر نسبت به شمال. با این وجود اجرای پروژه صدر نیایش در شمال تهران لازم بود اما همزمان پروژه امام علی(ع)  و آزادگان نیز به اجرا در آمد.

وی با اشاره به توجه به مناطق محروم تهران گفت: در زمان آغاز فعالیت خود در شهرداری عنوان کردم که اجازه نمی دهیم فاصله جنوب و شمال بیشتر از این شود که امروز خودتان هم می توانید قضاوت کنید.هیچگاه نمی گویم جنوب را بهتر از شمال می کنیم چرا که همیشه اینها گفته شده اما جنوب روز به روز فقیر تر شده است.

قالیباف تصریح کرد: ادامه بزرگراه آزادگان باید تا یک هفته قبل از پایان سال به اتمام برسد. زمین های کشاورزی این منطقه نیز به دلیل احداث بزرگراه دو قسمت شده که تردد برای کشاورزان را که عمدتا با موتورسیکلت حرکت می کنند مشکل کرده است چرا که اجازه عبور از بزرگراه را ندارند به همین دلیل تا پایان سال باید پلی برای دسترسی کشاورزان بر روی بزرگراه احداث شود.

وی در ادامه سخنانش به یکی از مشکلات منطقه ۱۸ اشاره کرد و گفت: معادن شن و کارخانه های موجود در این منطقه از جمله مشکلاتی است که در طرح جامع پیگیری شده است.

دکتر قالیباف با اشاره به جلسه صبح امروز کمیسیون ماده ۵ و مطرح شدن این مسئله در جلسه گفت: طرح منظر این موضوع دنبال شده و امیدواریم تا پایان سال این معضل جدی منطقه ۱۸ را به فرصتی بزرگ تبدیل کنیم.

شهردار تهران در ادامه گفت: ایجاد دسترسی ها و پل های ارتباطی این بزرگراه بین مناطق ۱۷ ، ۱۸ و ۱۹ تا آخر سال جاری به جمع بندی خواهد رسید و کمک های جدی صورت می گیرد.

قالیباف با اشاره به اولویت شهرداری در احداث خط ۳ متروی تهران اظهار کرد: ۵/۱ سال قبل تلاشمان برای خط ۴ و اتصال غرب به شرق تهران بود اما ۱۸ ماه است که بر روی خط ۳ متمرکز شده ایم. در حالی که کار در خطوط ۶، ۷ و ۸ مترو نیز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه خط ۳ مترو از بزرگراه ساوه تا ازگل ادامه دارد، گفت: احداث تونل این خط تمام شده ، بخش قابل توجهی از ایستگاه ها ساخته و ریل گذاری شده است و ظرف چند روز آینده این خط در مرکز شهر افتتاح می شود.

قالیباف با اشاره به بزرگراه ۲۵ کیلومتری امام علی (ع) که در ۱۳ رجب (خرداد ۹۲) به بهره برداری خواهد رسید گفت: احداث این بزرگراه باعث برکت بسیار زیادی در شرق و جنوب تهران خواهد شد.اهمیت آن از پروژه صدر نیایش نیز بیشتر است. بزرگراه صدر یک پروژه بی همتا است که بحث خاص فنی در ابعاد بین المللی در آن مطرح است اما بزرگراه امام علی (ع) برای شهر تهران بسیار مهم است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط حسین کشتگر قاسمی
آخرین مطالب